top of page
hruska.png

Zázračné superpotraviny: Posílení zdraví skrze výživu

Superpotraviny jsou potraviny, které jsou vynikajícím zdrojem živin, vitaminů, minerálů a antioxidantů, což přináší mnoho zdravotních výhod. Tyto potraviny jsou takto označovány pro své výjimečné vlastnosti, které mohou pozitivně ovlivnit vaše zdraví a vitalitu. Pojďte se s námi podívat, jaké z nich najdete na Scuku.


Česnek


Česnek obsahuje mnoho bioaktivních sloučenin, včetně alicinu, který má antimikrobiální a antioxidantní vlastnosti. Přínosy česneku pro zdraví zahrnují podporu imunitního systému dokáže pomoci tělu bojovat proti infekcím, zlepšení hladiny cholesterolu, neboť česnek může pomoci snižovat hladinu „špatného“ LDL cholesterolu v krvi, což má příznivý vliv na zdraví srdce a může napomoct snížení krevního tlaku, kdy některé studie naznačují, že pravidelná konzumace česneku může snížit krevní tlak a tím snižovat riziko srdečních onemocnění. Česnek také podporuje trávicí systém, pomáhá odbourávat škodlivé bakterie ve střevě.


Zázvor


Zázvor je koření získávané z oddenků stejnojmenné rostliny. Lze snadno začlenit do stravy tím, že ho přidáte do nápojů (např. zázvorový čaj), pokrmů (např. do asijských jídel), nebo ho můžete konzumovat ve formě doplňků stravy. Obsahuje bioaktivní sloučeniny, jako je gingerol, který je zodpovědný za mnoho z jeho léčivých vlastností. Pomáhá například zklidnit zažívací trakt při nevolnosti nebo zvracení. Má protizánětlivé účinky – může pomoci snižovat záněty v těle, což může být prospěšné pro lidi trpící artritidou a jinými zánětlivými onemocněními. A v neposlední řadě obsahuje vitamíny a antioxidanty, které podporují imunitní systém a pomáhají tělu bojovat proti infekcím. Ke každému nachlazení přece patří zázvorový čaj, že?



Fermentované potraviny


Také fermentované potraviny jako je kefír, kimchi nebo kombucha jsou často zařazovány mezi superpotraviny. A rozhodně právem. Fermentované potraviny mají především pozitivní vliv na střevní mikroflóru, kterou je potřeba si hýčkat. Fermentované potraviny jsou totiž bohatým zdrojem probiotik, což jsou prospěšné mikroorganismy, které podporují zdraví střevní mikroflóry. Pravidelná konzumace probiotik z fermentovaných potravin může pomoci udržovat rovnováhu mikroflóry v zažívacím traktu a podporovat zdravé trávení. Během fermentace může docházet k tvorbě nových živin a antioxidantů. Například kyselina mléčná, která se tvoří během kvašení mléčných produktů, má antioxidantní vlastnosti.


Ořechy a semínka


Ořechy, jako například mandle, lískové ořechy a vlašské ořechy, jsou plné zdravých tuků, bílkovin a vlákniny. Pomáhají snižovat riziko srdečních onemocnění a podporují zdravý metabolismus. Mezi semínky chceme určitě vypíchnout ta dýňová, která mají vyšší obsah vitaminů A, K, B a kyseliny listové. Z minerálních látek jmenujme zinek, který je klíčový ke správnému fungování imunity, dále obsahují také hořčík fosfor, a železo. Obecně tak prospívají zdraví našich kostí, správné hladině tuků v krvi a díky obsahu L-tryptofanu působí příznivě na naši psychiku a kvalitu spánku. Skvělou superpotravinou jsou též chia semínka, která obsahují vysoké množství rozpustné vlákniny a řadí se tak mezi nejlepší zdroj vlákniny na světe. Dostatečný příjem vlákniny je důležitý pro správné fungování střevní mikroflóry.


Chlorella, spirulina, moringa a další zelené superpotraviny


Tyto doplňky stravy se získávají ze zelených rostlin či řas a mají obecně vysoký obsah prospěšných živin, vitamínů a minerálů. Zejména pak vitamín B12, což je esenciální vitamín. To znamená, že je nezbytný pro správnou funkci těla, ale tělo jej samo nevytváří, a proto je nutné jej získávat z potravy nebo doplňků. Je nezbytný pro správnou tvorbu červených krvinek, zdravý nervový systém i zdraví mozku. Spirulina navíc pomáhá udržovat normální hladinu cukru v krvi.


Mezi superpotraviny se řadí ještě desítky dalších produktů, které na Scuku najdete, například avokádo, banány, quinoa, kurkuma, acai, borůvky, mořské řasy, kakaové boby a mnoho dalších. Omrkněte je všechny, klikněte na tlačítko níže.



0 komentářů

Comments


jablko2.png
bottom of page