top of page
hruska.png

Slavíme 3 roky! Jak je hodnotí spoluzakladatel Scuku Kuba?

Scuk vznikl jen díky tomu, že to s ním jeho zakladatelé nevzdali, a to i přes těžké začátky. Jedním ze zakladatelů je i Kuba, náš vrchní vývojář, který buduje především technickou tvář našeho online farmářského trhu. A tak jsme se zeptali i jeho, jak onu tříletou cestu Scuku zatím hodnotí.


Na co jsi za tři roky fungování Scuku nejvíc pyšný?


Na to, kolik se našlo skvělých Organizátorů výdejních míst. Na to, jak se dokázali nadchnout myšlenkou Scuku a distribuce lokálních kvalitních potravin a jak dokázali ve svém okolí najít spoustu stejně smýšlejících lidí a přitáhnout je jako zákazníky.


Co se podle tebe od založení Scuku nejvíc povedlo?


Nejvíc se za mě povedlo ustát první vlnu covidové krize v březnu 2020. Tehdy celý tým napnul všechny své síly, abychom situaci ustáli a myslím, že jsme z toho vyšli o hodně silnější. Zároveň se nám rekordně zvýšil mezitýdenní růst nových objednávek a my se v tom všem museli přestěhovat do nového skladu, abychom rychle rostoucí poptávku po farmářských potravinách vůbec ustáli. Naštěstí jsme ale našli skvělé kolegyně pro posílení péče o zákazníky a hlavně jsme zvládli pomoct farmářům prodat jejich výrobky původně určené na farmářské trhy, které ale musely být zavřené.


Je něco, co jsi vůbec nečekal, že bychom za ty tři roky mohli dokázat?


Rozhodně jsem nečekal, jak rychle se nám podaří dostat tam, kde teď jsme. Začátky byly hodně těžké a kdyby se mě tehdy někdo zeptal, jak si podle mě Scuk povede za tři roky, zdaleka bych to neviděl tak optimisticky.


Jak Scuk po třech letech vnímáš? Jde stále tou cestou, jakou jsi ho od začátku budoval?


Ne, ale je to tak správně! :-) Na začátku jsme nechtěl, abychom ve Scuku řešili logistiku. Věřil jsem, že nejvíce můžeme farmářům pomoct, když je spojíme napřímo s místními odběrateli a vzdálenost „z pole na stůl“ bude co nejmenší. Teď však vidím, že největší pomoc pro ně je, když za ně logistiku vyřešíme. Zároveň teď vnímám, že tím, že každý rozvoz co nejvíc optimalizujeme, najedou objednané výrobky přinejhorším stejné množství kilometrů, jako kdyby rozvoz řešili sami farmáři.

jablko2.png
bottom of page