top of page
hruska.png

Tierra Verde: Pomáháme lidem žít ohleduplněji a udržitelněji

Ekologická značka Tierra Verde je součástí naší nabídky téměř od založení Scuku. A za tu dobu moc dobře víme, že jste s jejich výrobky spokojeni stejně jako my. Víte ale, jaký příběh se za touto značkou skrývá? Poprosili jsme marketingový tým Tierry, aby se s námi podělili o několik střípků ze své cesty.



Příběh ekologické drogerie Tierra Verde se začal psát už před 14 lety. Jaké byly vaše začátky?


Tierra Verde začínala v roce 2008 prakticky úplně od nuly. První produkty vznikaly doma v kuchyni. Teprve postupně se výroba přesunula do garáže a nakonec do plnohodnotné výrobny.


Zpočátku stála za celou výrobou jen naše zakladatelka a časem se k ní přidali i příbuzní a známí. Ještě v roce 2013 měla Tierra Verde jen pět zaměstnanců. Z „punkové” firmy o pár lidech se postupem času stala firma o 60 zaměstnancích. Postupně jsme rozšiřovali celý náš sortiment a výsledkem je 200 produktů, jejichž prostřednictvím pomáháme lidem žít ohleduplněji, šetrněji a udržitelněji.


Jaké složky ve svých produktech využíváte nejčastěji? Už mnohokrát se nám potvrdilo, že jsou nejen vaše čistidla velmi účinná. Právě to nás s ohledem na ekologické složení pravidelně těší.


Typickými surovinami pro výrobu našich prostředků na praní, mytí nádobí a úklid jsou extrakt z mýdlových ořechů, kyselina citronová, jedlá soda a další jednoduché složky.


Při práci na recepturách naší eko drogerie a kosmetiky zastáváme chemický minimalismus. To pro nás znamená, že naše výrobky neobsahují ropné deriváty, syntetické parfémy, barviva, průmyslová pěnidla ani dráždivé anionaktivní tenzidy. Všechny výrobky jsou koncentrované a snadno odbouratelné.


Od roku 2019 nese většina našich drogistických a kosmetických produktů jeden z nejpřísnějších certifikátů Ecogarantie, jehož získání vyžaduje splnění mnoha požadavků. Produkty označené Ecogarantie® mají nejnižší možnou ekologickou stopu. Certifikované produkty obsahují jen přírodní ingredience rostlinného původu v BIO kvalitě - pokud daná složka v BIO kvalitě existuje.


Tierra nás vede k neustálému obracení pozornosti k tomu, co svým podnikáním a svým žitím způsobujeme sami sobě, našemu okolí a příštím generacím.

Na ekologickém poli jste velmi aktivní i nad rámec vlastní výroby. Čeho si při ohlédnutí zpět kromě svých produktů vážíte nejvíce?


Byli jsme „pionýry“ jak v oblasti čistých receptur, tak v bezobalovém prodeji. Koncept bezobalových stáčíren jsme představili na jaře v roce 2017 a jsme nadšení, že se naše eko produkty nyní stáčí už na více než 300 místech v Česku a na Slovensku.


Velkým tématem je pro nás i odpad. Odpadový materiál proto přetváříme a vracíme do života pod značnou Born again.


Tímto směrem bychom rádi pokračovali. Nadále chceme světu přinášet další nová řešení, která budou přinášet radost a lásku do našich domovů a umožní nám tak žít v souladu se sebou i přírodou.


Už jste zmínili, že je vaše nabídka velice široká. Co byste doporučili vyzkoušet nejdřív?


Určitě musíme zmínit náš Pomerančový odmašťovač, který velmi účinně odstraňuje povrchové nečistoty a mastnoty. Vyrábíme ho z terpenů z pomerančových slupek, které mu dodávají krásnou citrusovou vůni. Nyní v zimě s ním krásně vyčistíte sklo u krbu, v létě je zase skvělým pomocníkem při čištění grilu.


Naším dalším favoritem je Gel na ruční mytí nádobí s BIO citronovou silicí. V minulém roce jsme zásadně změnili jeho recepturu, díky čemuž odmašťuje až o 70 % lépe. Poradí si tedy nejen s lehce znečištěným nádobím, ale i s odolnou mastnotou a zaschlými zbytky jídla. Z pohledu složení patří mezi jeden z nejšetrnějších ekologických prostředků na ruční mytí nádobí na trhu. Citronová silice nese příjemnou vůni a přidaný glycerol zvláčňuje a hydratuje pokožku rukou. Pro mytí nádobí v myčce je vhodný zase náš Gel do myčky s extraktem z mýdlových ořechů.


Zákazníkům, kteří preferují zero waste přístup k životu, doporučujeme náš univerzální prostředek na mytí a praní neboli Mytí v kostce. Je to velmi všestranný produkt s jednoduchým složením bez plnidel, který je ovoněný jen BIO esenciálním olejem vavřínu kubébového. Pro distribuci ani skladování není použit jednorázový plast a díky bezvodému složení není zbytečně převážena voda.


Zmínit musíme i naši sadu Voňavý domov. Ta obsahuje 7 esenciálních olejů a potřeby pro výrobu domácích prostředků s využitím prvků aromaterapie. Její součástí je i unikátní brožura, která vznikla ve spolupráci s profesionální aromaterapeutkou. Obsahuje množství informací o esenciálních olejích a široké škále jejich využití v celé domácnosti.


Na závěr rozhovoru nám dovolte jednu osobnější otázku. Co vám na vašem podnikání dělá největší radost?


Tierra Verde nám přináší do života spoustu situací, díky kterým poznáváme sami sebe. Během naší cesty se často dostáváme mimo komfortní zónu a snažíme se vše prožívat nejlépe, jak umíme. Tierra nás vede k neustálému obracení pozornosti k tomu, co svým podnikáním a svým žitím vůbec způsobujeme sami sobě, našemu okolí a příštím generacím.


Vyzkoušejte srdcovky Tierra Verde:



Kdo pro vás píše příběhy farmářů a výrobců?


„Jmenuji se Káťa a ve Scuku se věnuji marketingu. Za 3 roky, co zde pracuji, jsem se mohla seznámit s příběhy mnohých farmářů i výrobců. Každý z těchto příběhů je jedinečný a ukazuje, jak dlouhá cesta k výrobě našich oblíbených dobrot vede. A abyste se s nimi mohli seznámit i vy, postupně vám je představím. Z vlastní zkušenosti totiž vím, že naši farmáři i výrobci mají co říct.“


Kateřina Žabka

Ta, co se věnuje marketingu

0 komentářů

Comments


jablko2.png
bottom of page